Защо не успява твоята Фейсбук кампания?  Топ 10 на грешките при реклама

Защо не успява твоята Фейсбук кампания? Топ 10 на грешките при реклама

От седмици се опитвате да направите своята Фейсбук кампания успешна? Искате да повишите продажбите си като вкарате някой  и друг долар в най-популярната социална мрежа, но …по някаква причина нещо все не се получава. Кампанията ви генерира лайкове, споделяния на постове, трафик към сайта, но нивото на продажбите остава под нулата. А уж Фейсбук е най-евтиният и ефективен канал за достигане на точният таргет?!

Истината  е, че е  да се постигне наистина успешна кампания, трябва да се вземат под внимание страшно много фактори, които оказват влияние върху крайния резултат. В наблюденията и работата ни по десетки кампании сме се сблъскали с почти всички възможни аспекти, при които може да се объркаш, при реализирането на Фейсбук кампания.

Ако нещо куца на вашата кампания, вероятно допускате една или няколко от следните грешки:

 

  • Разчиташ само и единствено на Фейсбук

Фейсбук е задължителен канал за реклама, независимо дали е основен или съпътстващ. Той е евтин, резултатите се виждат и доказват веднага, а и Фейсбук вероятно е мястото, където са почти всички настоящи  и бъдещи твои клиенти. Обаче, да разчитате само на Фейсбук за реклама е като да си сложиш яйцата само в една кошница…обърне ли се, всички яйца се счупват. Представете си, че залагате само и  единствено на Фейсбук, за повишаване на продажбите. Във Фейсбук имате много конкуренти и всеки от тях се опитва да е максимално атрактивен, и разбира се,  с подобаващ бюджет за реклама. Потенциалните клиенти трябва да избират между вас, но само малка част от тях ще изберат да са клиенти на бизнес, за който не са чували нищо друго, освен че се видели реклама във Фейсбук.

Ако нямате уеб сайт, в който клиентите да се запознаят по-подробно с това, което предлагате, или не сте се погрижили да спечелите препоръки от настоящите си клиенти, а разчитате само на Фейсбук канала, има сериозна опасност Фейсбук кампанията ви да няма ефекта, който е предвиден.

 

фейсбук реклама

 

Не са малко и случаите, при които не само, че не се ползва друг канал за реклама освен Фейсбук, но и  очакванията за постигане на резултати са твърде високи.

Фейсбук е много ефективен за реклама  и достигане до максимално голям брой потенциални клиенти, но не е магическа пръчка за продажби. Сам по себе си този канал не може да накара никой да купи нещо от вас.

Да не говорим, че има бизнеси B2B, при които Фейсбук не върши работа като рекламен канал.

 

  • Липса на маркетингов план

Нямате маркетингов план? Независимо дали става въпрос за по-мащабен маркетингов план, включващ комбинация от канали, или за маркетингов план само за Фейсбук, трябва да се подготвите с добре изградена стратегия за комуникация.

Най-общо казано, тази стратегия e хронологично обособен план, включващ посланията, отделните таргет групи, използваните комуникационни канали, както и техниките за постигане на първоначално заложените цели.

Когато подготвяте  Фейсбук маркетингов план е добре да съставите схематична карта на съобщенията т.е. какъв брой съобщения ще бъдат рекламни, какъв брой ще съдържат полезна информация или цитати например. Накратко казано – планиране на типа и количеството Фейсбук съдържание, спрямо основните цели. Може да се подготвите дори по-детайлно като съставите редакционен календар т.е. планиране на точните постове и часове на публикуване. Основната цел на изграждането на маркетингов план е вашата кампания да протече стратегически гладко, така че след края и резултатите да бъдат измерени.

С други думи казано, трябва да имате бизнес план, за да постигнете успеха, който търсите.

 

 маркетингов план

 

  • Грешен подход при комуникацията

Да, звучи като общо понятие, но страшно често се среща в практиката да се рекламира едно уникално предимство на продукт, а всъщност пазарът да изисква съвсем друго предимство на същия продукт. Примерите за грешен подход при комуникация могат да бъдат безброй, но всички са свързани с несъобразяване на посланието или неговия вид с това, от което има нужда таргет аудиторията. Ако вие не се поставите „в обувките“ на вашите клиенти и не разберете какво търсят те, какво очакват от вас, рискът да предприемете грешен комуникационен подход е съвсем реален.

 

  • Лайковете и шерванията не водят до клиенти

Често ни се случва да попадаме на рекламодатели, които заделят Фейсбук бюджет не благодарение на рационалните си желания за постигане на завидни финансови резултати, а заради лайковете, коментарите, споделянията на отделните постове. В това няма абсолютно нищо лошо, напротив, служи за популяризиране на бранда и създаване на разпознаваемост на марката. Но ако търсите реални продажби, трябва да изберете друга стратегия за комуникация, при която лайковете няма да са основен приоритет.

В противен случай просто си давате парите напразно.

 

  • Послание, което не е добре формулирано или е твърде напластено

Това е една от най-често срещаните грешки при Фейсбук рекламата.

Случвало ли ви се е да видите промотиран пост, при който не става ясно точно какво се изисква да направите вие, като консуматор на рекламата и потенциален клиент?

Или пък в поста има толкова много информация и призиви за действие, от типа „Звъннете на телефон, посетете наш търговски обект или сайта ни……“ Съгласете се, че постовете от този тип не само, че не помагат на потенциалните ви клиенти, а по-скоро ги объркват!

В случая проблемът ще бъде  и неправилно зададена цел за рекламата, защото във Фейсбук рекламите са строго профилирани. Трябва да сте наясно какво точно искате да постигнете с рекламата си –да увеличите обажданията си от клиенти, трафика към сайта си или популярността на бранда. Ако една реклама се цели във всички показатели, няма да постигне реален успех в нито един от тях.

 

  • Липса на „пряка пътека“ за действие

При рекламирането на онлайн търговия често се допуска една съществена грешка –лендинг страницата до която клиентите трябва да стигнат на вашия сайт не съдържа основните елементи, улесняващи техните действия, които да доведат до покупка. В такъв случай, колкото и примамливи да са продуктовите реклами във Фейсбук, ако клиентите се „изгубят“ в сайта ви, вместо да се насочат към поръчка, шансовете за успех на кампанията ви значително се минимизират.

 

 

  • Неподходящо изображение

Пресен пример от практиката: Спортен клуб, който предлага целодневна тенис занималня за деца. Дотук добре,ако не бяха решили рекламното им изображение да представлява текст с всички описани екстри и цени. И някакси този банер от текстове се беше изплъзнал от филтъра за текстово ограничение на Фейсбук и си циркулираше като реклама без никакъв резултата, разбира се.

Изображението трябва да „говори“ само с визия и максимум 20% текст. То трябва да насочва мисълта, към това, което предлагате, да стимулира сетивата на потенциалните ви клиенти, за да пожелаят предложеното. В случая със занималнята, например, можеха да подберат снимка с щастливи деца на тенис корт. Изображението и точният, кратък текст продават във Фейсбук, така че направете изображението си неустоимо.

 

  • Никакво или не подходящо таргетиране

Най-голямото предимство на Фейсбук, вероятно е именно възможността на се таргетира точната група от потенциални клиенти за това, което предлагате. Буквално можете да изберете точните клиенти за вашия бизнес по множество критерии – пол, възраст, интереси, локация, индустрия, начин на живот, хоби и много други показатели. Затова една от най-големите грешки, които се допускат при пускането на реклама във Фейсбук е липсата на заложени критерии за таргетиране. Когато нямате конкретен таргет или сте заложили неправилни критерии, според естеството на рекламираното и самата реклама, ефектите най-вероятно ще са:

  • Плащате повече на клик или импресия, но фактически резултати няма т.е. няма продажби, поръчки, обаждания, посещения и т.н.
  • Имате лайкове, шервания и завиден рич, но отново липсват резултатите, според вашите бизнес цели.
  • Хората, които са потенциални клиенти на бизнеса ви въобще не стигат до вашата реклама.

Или с една дума казано –ще си загубите парите без резултат.

 

 

фейсбук реклама

 

  • Твърде малък бюджет

Фейсбук вероятно е един от най-евтините канали за реклама.

Това, че може да рекламирате за 5 долара на ден, обаче, съвсем не означава, че този бюджет ви е достатъчен, ако искате резултати, разбира се. Ако вие не заложите сума за клик или брой импресии, алгоритъмът на Фейсбук ще заложи автоматично сума, която е формирана в следствие на това колко конкуренти имате, какви реклами имат те и какъв бюджет са заложили.

Това означава, че ще има сфери, при които има много „играчи“, което означава доста по-високи цени за кликове, конверсии, импресии и тези 5 долара дневно, примерно, биха се стопили като снежинка в морето.

Този аукционен принцип, на който работи и Фейсбук, и Google  e оформил някои индустрии като особено скъпи, на база на цените за реклама. Това са финанси  и застраховане, недвижимите имоти, технологии, юридически, преводачески и други услуги, дамски стоки, свързани с мода , бижута и козметика, туризъм и др.

Ако вашият бизнес попада в тези  и останалите „скъпи“ индустрии, знайте, че Фейсбук не  е най-евтиният канал за вас, а просто в ценово отношение е като всички останали канали.

 

  • Еднакво послание към различни таргет групи

Наясно сте, че дори  и да предлагате един вид услуги или еднородни продукти, вашата таргет група се състои от различни по възраст,  начин на живот и интереси хора.  Най-доброто, което можете да направите в този случай е да разделите общата таргет аудитория на по-малки, обособени по сходни важни критерии подтаргети и да създадете отделни реклами за всяка от тях.

Да, независимо, че продуктът или услугата са различни, всяка от таргет групите има различни нужди и различни причини, за да се спре на рекламирания продукт. Вие просто трябва да разберете разликите  и да ги използвате в изображението и текста на вашата реклама.

 

 фейсбук реклама

 

  • Нещо не е  наред с продукта/услугата ви

Ами..трябва да си го признаем, че проблемът не е във Фейсбук и какво (не)правите там. Много са редки тези случаи, но все пак ги има. При тези ситуации или продуктът и услугата ви не са за този пазар поради някаква причина, или просто с това, което предлагате има някакъв проблем. Вярно е, че за всеки влак си има пътници, но се срещат и съвсем празни влакове. Трябва много добре да изградите вашата маркетингова стратегия в раздела, дали това, което предлагате на пазара в действителност отговаря на потребностите на хората и какви техни нужди задоволява. Ако се съмнявате, че има проблем с вашия продукт –направете повторна ревизия на маркетинговия план и включете форми на изследване на мнения на фокус групи. Това  е най-прекият начин  да намерите къде точно  е проблемът.

 

  • Комбинация от гореизброените грешки

Ако не можете да прецените какъв точно  е проблемът с вашата Фейсбук кампания, ние можем да ви помогнем като разгледаме конкретния случай и идентифицираме какво не е наред.

Свържете се с нас за безплатна консултация сега!

Comments

comments

Автор:

Споделете вашето мниение