Какво трябва да съдържа успешният уеб сайт?

Какво трябва да съдържа успешният уеб сайт?

Чувствате ли се така сякаш си удряте главата в стената, чудейки се как да изглежда и какво да напишете в сайта, от който се нуждае вашият бизнес?

Не се притеснявайте, това се случва дори и на най-добрите в бизнеса. Но, тук попаднахте на точното място!

С толкова много информация в интернет е трудно да прецените какво е важно да съдържа вашия уеб сайт и какво – излишно. Обаче, на първо място трябва  да сте наясно за кого е предназначен сайта ви, за да можете да постигне целите, които искате.

Ако не разполагате с правилно проектиран сайт, много от клиентите ви ще отидат при конкуренцията. Но ако имате правилно подреден и съдържателен сайт, лесно ще го използвате за да разширите пазара си.

Оформлението, изображенията и подканващите фрази са нещо, за което сме сигурни, че сте наясно. Но тук ще изредим още няколко компонента, които трябва да съдържа вашият сайт, за да бъде успешен.

 

Какво трябва да включите в съдържанието на вашия сайт?

 

уеб сайт

Бяло (празно) пространство

Бялото пространство по отношение на уеб дизайна е „пространството между графики, колони, изображения, текст, маржове и други елементи.“ Това е един от най-важните инструменти за проектиране, защото той диктува колко лесна за четене и възприемане ще  е вашият уеб сайт. Въпреки името си, важно е да се отбележи, че празното пространство не винаги е всъщност бяло – то може да е просто празно, нещо като „визуален въздух“. Пространството в един уеб сайт, лесно може да бъде запълнено с цвета на фона или просто текстура, но ако няма никакви други елементи, това означава, че това е празно пространство.
Разстоянието  между началната лента и всички останали елементи в съдържанието трябва да бъдат лесно различими един от друг. Изображенията, които съпътстват съдържанието от двете страни също трябва да имат подходящо разстояние, за да се посочи към кои области на сайта принадлежат, без това да пречи на четивността.
Когато празното пространство се използва правилно, потребителите могат подсъзнателно да прегледат страниците лесно и да усвоят информацията в правилния ред.

 

Опростена и лесна навигация

Навигацията в уеб сайта е като пътна карта. Тя показва на потребителя къде се намира по всяко време и къде да открие нужната му информация.

Ако не разполага с точна и ясна „пътна карта”, как може един потенциален клиент да научат за това, което предлагате? Как клиентите ви ще знаят къде да намерят това, което им е необходимо?

Навигацията на вашия сайт в никакъв случай не трябва да бъде сложна. Тя трябва да е лесна за използване и идентифициране. Направете я колкото се може по-опростена, но се уверете, че информацията в нея е организирана правилно, така че потребителите да могат без проблем да маневрират в сайта ви.

Може да разгледате сайта Wistia. Той има добре организирана навигация, която прилежно структурира най-често посещаваните страници от определени раздели. Същите тези страници, както и някои други, се съдържат в основната навигация, така че потребителите все още могат да се върнат или да видят всички страници, ако пожелаят.

 

Страница  „За нас”

Така наречената страница „За нас”, която съдържа информация за това кои сте вие и какво искате да постигнете чрез този сайт е задължителна. (Ако искате да имате успешен сайт!).

Вие имате само няколко кратки минути, за да спечелите потребителите си и да ги убедите, че са намерили това, от което имат нужда.  Страницата „За нас” е един от най-добрите начини да го направите.
Маркетинг мениджърът, Рамона Сюкрей от IMPACT, казва, че „Няма  най-добра и точна формула, която да следвате – просто направете вашата страница „за нас”, интересна, информативна и персонална. Дайте на вашите потенциални клиенти перспективата  да се влюбят във вашата марка. “

 

Подканващи фрази

Подканващите фрази имат за цел да подтикнат потребителите на сайта ви да предприемат определено действие, било то да изтеглят електронна книга, абонамент за уеб семинар или  да си купят продукта ви.

Подканващите фрази могат да са на всякъде във вашия сайт. Въпреки това,  е необходимо да се уверите, че съдържанието на бутона за подканващата фраза е свързано със съдържанието на страницата, на която е разположен, в противен случай, потребителите няма да почувстват никаква нужда, да кликнат върху бутона.

Докато използвате и правилно подреждате бутоните Call-To_Action, потребителите на сайта ви ще се превърнат бързо във ваши клиенти.

 

 

Големи и висококачествени визуализации

Визуализациите могат да бъдат мощен елемент за всеки сайт, но само ако се използват правилно. Всеки дизайнер разбира силата им и ефекта им върху аудиторията. Изумителен е начинът, по който  изображенията могат да визуализират продукти, услуги и ползи. Просто го насочете в правилната посока!
За сайт като HomeAway правилно използваните изображения означават всичко. Видеото, което е на заден фон на тяхната заглавна страница, направо ще ви накара да заминете на почивка J. Снимките на имотите „под наем“, с които разполагат, също имат подобен ефект. Те показват изображения на места, които са подобни на предишни търсения на потребителите, така че са максимално персонализирани.

Въпреки, че на практика видеото наистина осигурява много изумителни изображения, трябва да бъдете внимателни, когато използвате видео на вашия сайт. Възможно е зареждането на видеото да отнеме много време, което обикновено отвлича вниманието на потребителите от съдържанието на сайта. Или пък ги отказва да продължат нататък. Уверете се, че видеото е най-доброто решение за вашия сайт преди да го използвате за вашите бизнес цели.

 

 

Направете стойностно предложение

Съдържанието и стойността, която носи началната страница, е първото нещо, което потенциалните ви клиенти ще забележат, когато посетят сайта ви. Често това е определящо, за това дали потребителите ще продължат да го разглеждат или ще излязат от набързо от виртуалния ви офис.

Трябва да обясните как вашият продукт ще реши проблемите на посетителите на сайта, как ще подобри тяхното положение или ще им донесе конкретни ползи. Покажете на идеалния клиент защо трябва да избере вас пред всички останали още в началната страница! Сайтът Stripe има своето стойностно предложение, разположено така, че потребителите, които влизат за първи път в сайта им могат веднага да разберат каква компания са те.

 

уеб сайт

Мнения от клиенти

Как ще докажете, че вашият продукт или услуга наистина си заслужават?

Най-добрият начин да направите това е да включите препоръки и мнения от доволни клиенти, които обясняват как продуктът или услугата им е помогнала.
При проектирането на такава секция имайте предвид, че снимка на клиента, който цитирате ще ви помогне още по-бързо да спечелите доверието на потребителите.

 

уеб сайт  

 

Какво трябва да избягвате във вашия уеб сайт?

 

Винаги има няколко елемента, които не трябва да включвате в уеб сайта ви. Те биха  могли да отнемат от стойността на сайта и дори може да ядосат потребителите. Ето няколко от някои от тях:

 

Флаш изображения

Може и да не знаете, но преди време, много сайтове са били проектирани с помощта на Adobe Flash. Това се дължи главно на това, че програмата е лесна за използване и има възможност за добавяне на различни анимации. Но дните на Flash  отдавна са отминали.
Сайтовете изградени с помощта на този софтуер се зареждат бавно, не са добре оптимизирани за търсачки, не работят на всички мобилни устройства (по-специално на Apple), и обикновено не са „отзивчиви“ за крайните потребители.
Flash също изисква да изтеглите и инсталирате софтуера, а сме сигурни, че последното нещо, което искате е да усложните процеса на зареждане на вашия сайт.

уеб сайт

Stock Photos

Всеки използва снимки. Ключът към ефективното им използване е да се избегнат онези изображения,  които изглеждат фалшиви или такива, които са често срещани в много други сайтове.
Ако можете, не използвайте платени снимки. Наемете фотограф, който да направи фото сесия от вълнуващи, оригинални снимки на действителните ви продукти, екип  или офис.
Реалните снимки на вашата фирма и служители  ще придадат по-истинска картина на вашата фирмена култура и мисия. Вашите потребители ще изградят много по-лесно доверие в марката ви, когато знаят, че виждат реалните лица на хората, които стоят зад продукта или услугата.

Ако имате нужда от успешен и перфектно проектиран за вашия бизнес уеб сайт, не се колебайте да ни потърсите и да се доверите на нашия опит като професионалисти!

Comments

comments

Автор:

1 Коментар

  1. Bablofil каза:

    Спасибо, отличная статья.