Продължаваме с втората част от статията „Как да манипулираш посетителите на уеб сайта ти?“.
В контекста на съвсем добронамерената манипулация, при която и Вие, като собственик на сайта, и посетителите, получавате това, което искате, следвайте следните стъпки:
Привлечете вниманието!
Ако посетителите напускат сайта Ви толкова бързо колкото пристигат на нега, значи имате проблем. Цялото време и усилия прекарани в оптимизиране на сайта, за да привлечете посетители е напълно излишно, ако те не остават достатъчно дълго за да разберат вашето маркетингово послание. Посетителите ще напускат сайта Ви за секунди ако страниците са объркващи, независимо дали услугите или продуктите Ви отговарят на техните нужди. Вашият първоначален контакт с аудиторията трябва да „грабне“ вниманието им и от първия път, да разберат, че са на мястото, на което ще получат, това от което имат нужда. Просто ги „хванете за гушата“, както се казва.
Фокусирайте вниманието!
Нека сайтът Ви да дава на посетителите точната информация, от която имат нужда или решение на проблемите им. Информация, продукти или услуги трябва да бъдат семпло представени чрез бърз достъп и лесна навигация.
Посетителите са фокусирани върху намирането на това, за което са дошли. След като го намерят те ще бъдат по – възприемчиви и ще обърнат повече внимание на това, към което искате вие да насочите вниманието им. Just nail them!
Направете посланието разбираемо!
Вместо да проектирате съдържанието на сайта за разбиране от роботи- търсачки, направете го да се разбира от хората. Хората поглъщат повече информация; имат по-добро разбиране; и задържат повече от това, което Ви се иска , когато информацията е представена от един истински човек.
В уебсайтът на Wyeth KnowmMenopause посетителите имат възможност да направят разпечатка на материалите или да ги видят в мултимедиен вариант, който включва презентации от лекари, които обсъждат медицинските въпроси и правят интервюта с обикновени жени, които обсъждат своите лични преживявания и много други полезни и лесно смилаеми материали. Просто говорете на техния език!
Създайте доверие!
Тъй като мрежата е отдалечена среда, важно е да се създаде доверие в компанията и продуктите и услугите, които предлагате. Най-лесното, което можете да направите, за да създадете доверие е да осигурите на посетителите си не само имейл адреси, телефонни номера, физически места, където могат да Ви посетят, но и имената на хората за контакт. Учудващо е колко сайтове не успяват да предоставят този вид информация. Едно лице, представено със снимка и име винаги скъсява дистанцията с клиентите. ВИНАГИ!
Създайте отношение!
И дойдохме на този въпрос. Всеки бизнес има персоналност, която се предава на клиентите чрез техните преживявания при досега им с компанията. Ако разчитате на вашия сайт като основна точка за перспективни взаимоотношения с вашите клиенти, тогава сайтът трябва да представя отношение, което е подходящо за вашата аудитория.
Това отношение може да се предаде чрез графики и мултимедийно представяне на информацията, продуктите и услугите, които предоставяте. Интернет е толкова безлична среда ,че е важно да изработите вашата презентация, така че да доставя на вашата аудитория ангажираността и отношението, от които тя се нуждае.
Стимулирайте желание!
Желанието някой да си купи даден продукт или услуга се основава на нещо повече от функционалната полезност. В края на краищата, никой не се нуждае от Rolex или Lexus. Хората купуват много неща, въз основа на емоционалното и психологическото желание, а не от функционална необходимост. Функционалността често влиза в действие само като оправдание за покупката. Част от работата на уебсайта е да се създаде емоционално и психологическо желание за въпросния продукт. Затова се запитайте: Вашият сайт въздейства ли върху емоциите на посетителите? Кара ли ги да пожелаят да бъдат красиви, усмихнати, стилни, успешни…..само с един поглед?
Мотивирайте!
Сайтът трябва да е проектиран, така че да мотивира хората към действие, но не ограничавайте сайта си само в действията продажба или нищо. Твърде много сайтове са предназначени да Ви накарат да си купите нещо, и се наблюдава малко или никакво внимание към повишаване на разбирането или генериране на доверие. Този подход „всичко или нищо“ е силно анти-продуктивен и внушава впечатлението, че не може да Ви се вярва. Клиентите трябва да имат доверие във Вас и Вашия принос към техните нужди и се нуждаят от увереност, че сте надежден и в случаите, когато те не си остават парите при Вас.
За да получите посетители на сайта ви, трябва да покажете отношение! Тази демонстрация на отношение може да бъде едно телефонно обаждане, за да зададете въпрос, записване за е-бюлетин, проучване, анкета, или промоция. Ако можете да мотивирате аудиторията си с действия, дори и ако това действие не е пряко свързано с продажби, Вие сте на път да изградите връзка с ваши клиенти в перспектива. Превърнете съдържанието в едно незабравимо преживяване!
Ето и основни тайни от „кухнята“ как да подобрите потребителското преживяване за посетителите на Вашия сайт!
За да постигнете маркетинговите си цели, трябва да знаете как да „съблазните“ аудиторията си в своя полза, като използвате седем инструмента за убеждаване .
1. Позиция
Стандартните елементи на уеб страниците включват:
⦁ Главна информация– като например лого, име на фирмата, адрес, и основна информация за контакт;
⦁ Навигационни елементи – така че посетителите могат да намерят това, от което те се нуждаят;
⦁ Съдържание – като текст, графики, аудио и видео;
⦁ Странична информация – това може да включва допълнителна информация или връзки, които се отнасят до съдържанието или реклами
⦁ Допълнителна информация – може да съдържа допълнително контакт или информация за авторските права.
Повечето изследвания , които проследяват движението на очите показват, че:
1.Посетителите първо се фокусират върху средния център на страницата.
2. Най-горна лява част– след средния център, очите се преместват в горния ляв ъгъл, където се очаква лого или фирмено име;
3. Долна лява страна– след горната лява част погледът се премества в долната лява част на екрана, където често се поставя навигацията
4. Среда към десен край – очите се движат обратно към горната част на екрана от центъра на дясно за сканиране на по-нататъшни навигационни елементи или допълнителна идентификационна информация за компания;
5. Среден център– след това очите се връщат на средата за да се потърси съответното съдържание
6. Дясна страна на нивото на ръката-Очите след това се преместват в дясната страна на екрана, търсейки допълнителна информация или ленти;
7. От среден център надолу– Накрая очите се връщат към центъра и надолу на страницата за сканиране на долният ъгъл за допълнително съдържание.
Трябва да се отбележи, че тези изследвания показват, че посетителите на уебсайта бързо ще определят къде се намират всякакви реклами и след това могат да продължат да ги игнорират или да ги избягват, когато преминат към други страници от този уеб сайт.
Размер
Размерът на различните елементи очевидно ще привлече или не вниманието към специална информация. Лога, графики, заглавия и текстове- всички трябва да бъдат балансирани и пропорционални, както и използването на размера на бяло пространство е толкова важно за да има четимост и разбиране, както всеки един от другите елементи.
Цвят
Използването на цвят е друга очевидна функция, която обръща внимание на определена информация; цветът също внушава индивидуалност, настроение или образ. Синьото, сребърното, и зеленото са успокояващи цветове. Червеното създава чувство на вълнение и дързост, а жълтото е светло и чисто. Кафявото и бежовото са земни, топли и богати, докато черното, бялото и сивото създават чувство за изтънченост.
Разбира се всичко това са обобщения и цветовете могат да се смесват и да предоставят разнообразие от настроения. Важното е, цветовата палитра да е избрана с грижа, за да насочва и фокусира вниманието върху определени ключови елементи.
Форма
Формата на елементите е друг начин да се привлече вниманието към определена информация или съдържание. Традиционните компютърни монитори с тяхното съотношение 4: 3 и новите с по-екстремно съотношение 16: 9 монитори създават особени предизвикателства, когато се опитва да се представи значително много информация над видимата зона, която не изисква превъртане. Понякога вертикалното превъртане не може да бъде избегнато, но ако имате много за казване, помислете за добавяне на аудио или видео, което изисква само с едно натискане на бутон, за да представи информацията без да се изисква превъртане.
Звук
Аудиото е най-разходно-ефективният мултимедиен формат за предоставяне на големи количества сложна информация или инструкции за посетителите в сайта. Уебаудиото не само доставя информацията по смислен, завладяващ, забавен и запомнящ се начин, но също така помага за създаване на имидж.
Движение
Движението ще помогне също така за привличане и насочване на вниманието към някои аспекти на вашия сайт. До момента най-добрият начин да се включат някои действия на сайта Ви е с уеб-видео, който използва уеб-домакин да представи информация или да насочва посетителите към мястото, на което искате да отидат.
Стил
Визуалният стил на вашия сайт насочва не само внимание и фокусиране, но също така помага да се установи вашата личност и как тя е свързана с вашата целева аудитория. Стиловете варират от консервативни да фънки или до откровено странни, но това, което наистина има значение е стила, който изберете да казва на посетителите кои сте. Вашият сайт стил ще помогне за създаването на нагласа към вашият сайт.
За накрая!
Проектиране на уеб сайт е нещо повече от програмиране и оптимизация. Това е начинът, по който общувате с бъдещите си клиенти – работа, която е твърде важна, за да оставите на някой, който не разбира как да използва интернет и пълният арсенал от презентационни елементи за да предаде вашето маркетингово послание. Затова не се колебайте – ако искате уеб сайт, в който посетителите ви ще се чувстват комфортно и ще правят, онова, което искате – вижте какво можем да направим за Вас ето тук!