Как да ви намират бързо и лесно в търсачките? Link Building за начинаещи.

Как да ви намират бързо и лесно в търсачките? Link Building за начинаещи.

Какво е Link Building и защо е важен?

 


Независимо дали  тепърва започвате изграждането на линкове към сайта ви или сте го правили и преди, сигурни сме че ще намерите нещо полезно в нашата статия.
Пейзажът около SEO изграждането на връзки се променя постоянно. Няма нужда да ви казваме колко е важен Link Building-а за това да ви намират лесно, бързо и целенасочено в търсачките.
Необходимостта да разберете това и да го приложите е от съществено значение, ако искате да се конкурирате успешно в онлайн пространството. Тук ще ви покажем как да се развиете бързо и в правилната посока.

Дефиниция на Link Building
Link Building е процес на свързване на хипервръзки от други сайтове към вашия сайт.  Хипервръзка, обикновено наричана просто линк, е начинът, чрез който потребителите се ориентират между страници в интернет. Търсачките използват линковете за обхождане на мрежата. Те ще обхождат връзките между отделните страници на вашия сайт, и връзките между други уебсайтове и вашия сайт.
Има много техники за изграждане на връзки, и докато те се различават по трудност, оптимизаторите са склонни да се съгласят, че Link Building е една от най-трудните области, които SEO обхваща като цяло. Много оптимизатори прекарват по-голямата част от времето си, опитвайки се да изградят качествени и солидни на брой линкове. Поради тази причина, ако можете да овладеете изкуството на изграждане на висококачествени връзки, то наистина може да ви постави двете крачки пред конкуренцията.

 

Какво означават връзките за търсачките? Защо са толкова ВАЖНИ?

 

Има два основни начина, по които търсачките използват връзките:

1.За да открият нови уеб страници, появили се в пространството;
2.За да помогнат да се определи колко добре една страница трябва да се класира в техните резултати.

След като търсачките са обходили страниците в мрежата, можете да извлечете съдържанието на тези страници и да го добавите към техните индекси т.е. да работите върху изграждане на връзки от други сайтове към вашия сайт.
Благодарение на тези линкове (връзки), търсачките ще класират и дефинират коя страница е с необходимите качества- използвани ключови думи, полезност и функционалност на съдържанието, уникалност на съдържанието и други, за да се класира добре за съответните ключови думи.
 Най-общо казано, колкото повече висококачествени уеб сайтове, сочат към вашия сайт, толкова по-вероятно е да се класирате добре в резултатите от търсенето.

Линковете, като фактор за класиране, са това, което позволи на Google да започне да доминира на пазара на търсачките в края на 1990. Един от основателите на Google, Лари Пейдж, изобретател на PageRank, който Google използва за измерване на качеството на една страница, дефинира, че това до голяма степен се дължи на броя на връзките, сочещи към нея. Този показател е бил използван като част от цялостния алгоритъм за класиране и става силен инструмент, защото това е един много добър начин за определяне качеството на дадена страница.

Този инструмент  е един от най-ефективните, защото се основава на идеята, че една връзка се създава  само с надеждна страница. Няма да получите връзка към сайт, ако той не заслужава и не е надежден. Значението  е, че когато има много линкове към някакъв сайт, той е добър и си заслужава. В противен случай, линковете не биха се свързали с него. На същия принцип, по който вие не бихте препоръчали лош ресторант на приятел.

Въпреки това, оптимизаторите са намерили начин да манипулират PageRank и резултатите от търсенето за избраните ключови думи. В последствие, разбира се, Google започват активно да се опитват да търсят сайтове, които са манипулирали резултатите от търсенето чрез въвеждането на редовни актуализации, които са специално насочени към филтриране на уеб сайтове, които не заслужават да се класират.Съвсем наскоро, Google наказа уеб сайтовете, които акцентирали върху такава прекомерна употреба на тези техники.

Ние не знаем пълния алгоритъм, който използва Google, за да определи своите резултати. Той  е най-голямата тайна на компанията и определено можем да твърдим, че никой не го знае, а тези, които в предположенията си са възможно най-близо до истината вече са милионери. Определено Google алгоритъмът е най-вълнуващото нещо в SEO-то, и  най-мистериозното. Въпреки това, общ консенсус сред SEO общността е, че връзките все още играят голяма роля в този алгоритъм.

 

Как Link Building е полезен за вашия бизнес?

 

 

Както вече обсъдихме, изграждането на връзки към вашия сайт е едно от най-важните неща, от които зависи търсачките да класират сайта ви на по-добра позиция. Това означава, че увеличаването на броя качествени връзки, сочещи към вашия сайт значително ще увеличи шансовете ви да се класирате по-добре.
Има и други ползи от изграждането на връзки, които обаче няма да дадат резултат веднага, но ще го забележите в течение на времето.

 

Получаване на трафик от реферали

 

 

 

Вече говорихме за влиянието на връзките върху класирането, но какво може да се каже за влиянието на трафика от препратки или т.нар. реферали? Една добра връзка от високопосещаван сайт може да доведе до повишаване на трафика и то значително. Ако тя идва от сайт, който е посещаван и надежден, това със сигурност ще доведе до увеличаване на продажбите ви. Това означава ,че  стойността на хипервръзката  не е важна само за SEO-то и оказва директно влияние върху финансовия резултат от дейността ви.
Чудесен пример за това е този гост пост написан от Майкъл Елсбърг в блога на Tim Ferriss. „Има голяма разлика между това съдържанието да бъде изложено на по-голяма аудитория,“ казва той, „или да бъде изложено на сравнително по-малка (но все още голяма) аудитория, която е абсурдно страстна по вас.“ С други думи, най-запалените последователи на един единствен блог са далеч по-склонни да вземат съветите на блогъра, отколкото много на брой хора, които просто четат блога, но не са фенове.

 

Изграждане на марката

 


Доброто изграждане на връзки може да помогне за цялостното изграждането на вашата марка и да я утвърди на пазара. Има някои техники за  изграждане на връзки, като например създаването на съдържание, което показва на хората функционалността на компанията. Например, ако създадете част от съдържанието на базата на данни от индустрията и го публикувате, имате шанс да станете добре познати във вашата индустрия. Така се изгражда име  и престиж в една индустрия, а това означава ,че винаги ще имате водещо място там.

Важна забележка относно Link Building

 

Или правилото да имате страница, към която си заслужава изграждането на връзки.
Преди изграждането на връзки, трябва да имате ценно съдържание, за да изградите връзки към него. Често това е началната страница на вашия сайт, блог или пост. Понякога тези активи съществуват дълго, преди да започнете вашата кампания за изграждане на връзки. Трудно е да изградите връзки към уеб страница, която има ниско като стойност съдържание, но когато започнете с нещо наистина ценно за хората, изграждането на връзки е много по-лесно начинание, и много по-резултатно.
Ако искате да подобрите позицията на сайта ви в търсачките, или искате да предложите на вашата аудитория изключително полезно, качествено и добре написано съдържание, не се колебайте да се консултирате безплатно с експертите от нашия екип!

Comments

comments

Автор:

Споделете вашето мниение