Не "всеки" е ВАШИЯТ КЛИЕНТ

Не „всеки“ е ВАШИЯТ КЛИЕНТ

Не всеки, до който достигат рекламите Ви, е ВАШИЯТ КЛИЕНТ. Тук ще научите тайната как да достигнете до точните за Вашия бизнес клиенти.

Да вземем за пример бизнеса с кецове. Това е доста масов пазар. На практика всеки има нужда от един чифт, нали? Но най-успешните компании знаят тайната: Фокус върху специфичното и конкретното.
Обърнете внимание на уебсайта на Nike. Там ще откриетe всичко необходимо за фитнес и спорт, но не само това: Мотото как, ползвайки техните продукти, ще станете победители, се усеща непрекъснато.
Converse, от своя страна, се стремят към изграждането на персонално обръщение и експониране на специфична бранд идентичност. Тяхната Google реклама казва: „Обувките са скучни. Маратонките са емблематични.“
И въпреки че почти всеки има нужда от маратонки, тези фирми ни помагат да разберем точно кой тип пасва на нашите лични нужди независимо дали искаме нещо ултрамодерно, или по-скоро стандартно.

 

Brand-Management
Без значение какъв продукт продавате или каква услугата предоставяте, целенасоченият маркетинг щеВи даде по-добра възвръщаемост. Насочете се към конкретна аудитория, с послания, които я докосват емоционално. Ако се опитате да бъдете всичко за всички Вашето послание ще остане неясно и по-малко въздействащо.
Брандинг експертът Тод Фридман пише:
„Колкото по-точно определите не само демографията – като възраст, пол и доход на домакинство – но също така типа човек (психологически), включително нагласите, тенденциите и предпочитанията му, толкова повече ще можете директно да говорите с него. Умението да представяте специфично и различно мислене е ключът към успеха.”

 

28457262_l

 

Но кой е Вашият „идеален“ клиент?
Има два начина за това как да определите кои са Вашите клиенти.
• Създайте фиктивен купувач, на чиито нужди Вашият продукт отговаря перфектно. Това е вашият перфектен клиент, който таргетирате. Създаване на измислен човек на име Петър или Мария, с конкретни нужди и желания, помага за по-лесното изработване на маркетинговата стратегия. Тя обикновено се създава с помощта на голяма част изследвания и данни от настоящите клиенти. Но това струва време и пари, с които не всеки разполага. Затова „поставете се в обувките“ на перфектния Ви клиент и чрез маркетинговата стратегия му дайте това, което той иска, от което има нужда, по начин, по който той го предпочита.
• Мислете за най-добрите си клиенти,тези които са най-печелившите и надеждни купувачи.
Вземете за пример Ваши лоялни клиенти.Можете с лекота да идентифицирате техните нужди и потребности и основните причини, заради които са Ви верни. Комуникирайте причините и ще стигнете до потенциални клиенти, които отговарят на профила на перфектния клиент.

идеален клиент, смарт онлайн

 

Запитайте се:
1. Кой е купувал преди и какво би го накарал да се върне отново?
2. Кой клиент е най-печеливш и Ви е препоръчал на своите приятели?
3. Кой е бил до Вас, когато наистина сте имали нужда?
4. Сега погледнете тези хора и разберете кои са те, така че да намерите още като тях, които все още не знаят за Вашия бизнес.
5. Дали са мъже или жени? На каква възраст са? Семейни ли са или не?С какво образование са?
6. Какви интереси имат? Какъв е възгледът им за живота. Оптимисти ли са? Или са по-скоро реалисти? Къде четат новините? Какво правят за забавление? За какво ги е грижа? Защо правят бизнес с вас? Как биха описали Вашата компания?

 

Сега се фокусирайте върху тях! 🙂
Ако имате нужда от професионален съвет в областта на маркетинга и рекламата, свържете се с нас за да насрочим среща за безплатна консултация. Само може да спечелите!

Comments

comments

Автор:

Споделете вашето мниение