Не сте доволни от ангажирането на феновете на Вашта страница във Фейсбук?
Чудите се как да оптимизирате постовете, така че да носят повече стойност?
Как и кога да поствате във Фейсбук, така че да постигнете максимума?
На тези, а и на още някои други въпроси, ще отговорим сега.
#1: Използвайте снимки в подходящ за Фейсбук размер
Със сигурност сте публикували множество снимки във фен страницата си. Всички сме наясно, че постовете със снимки превъзхождат текстовите. Но дали снимките, които използвате, са в подходящ размер, така че да изглеждат добре и да привличат вниманието?
Когато споделяте или качвате снимки във Фейсбук, те се показват в размер 504х504 пиксела. Този размер може да варира, ако качвате повече от една снимка едновременно.
Когато създавате изображения, нека те да са 1200 пиксела широчина и поне 628 пиксела височина. Препоръчваме Ви изображенията за постовете да са в размер 1200х1200 пиксела, за да сте сигурни, че те няма да бъдат изрязани и да се показва част от тях.
Колкото и да Ви се струва невероятно, размерът на снимките има много голямо значение за това как те ще бъдат показани в потока на Фейсбук потребителите. Ако използвате правилният размер снимки, ще избегнете неприятния и често комичен момент да виждаме в news feed части от снимки, които няма как да ни заинтригуват и ангажират като потребители.
#2: Споделяйте линкове по правилния начин
Има два начина да споделяте линкове във Фейсбук. Първият е директно да качите снимка, линк и изречение – обикновено това е заглавието. Вторият начин е копирате линкът към публикацията директно в страницата и автоматично да бъдат изведени снимка и описание от публикацията, т.нар. линк формат.
При първият начин, линкът не съдържа достатъчно съдържание и информация – само заглавие и линк.
При линк форматът, се показва и допълнителна информация – заглавие, кратък откъс от статията и URL към уеб сайта, плюс допълнителната информация, която вие ще напишете. Важно е да знате, че преди да публикувате поста, може да редактирате не само снимката, която се извлича автоматично (може да качите друга на нейно място или да изберете от различни снимки от публикацията, ако има такива), може да редактирате и заглавието, и краткото описание. Добре е да погледнете какво точно пбликувате и да го редактирате. По мои наблюдения малко хора се възползват от тази възможност!
Вторият вариант за споделяне на линкове дава много повече информация и основание да се заинтригува потребителя и, в крайна сметка, той да кликне на линка, което е и основната цел.
Има ли значение кой от двата начина за споделяне на линкове ще изберете? Оказва се, че има. Фейсбук следи как страниците споделят линкове и според техните наблюдения, потребителите предпочитат да кликват на линк формат постовете, защото те дават повече информация. Поради тази причина, Фейсбук ще даде приоритет на линковете, споделени като линк формат и ще показва по-малко линкове в потока, споделени по първия начин – само линк и снимка.
Може би сте забелязали, че на показаната илюстрация на линк формат от фейсбук страницата на Smart Online не сме поставили линк в описанието на поста, защото разчитаме потребителите да кликат на снимката или описанието, както и всъщност правят.
Може да изтриете линка след снимката и описанието. По този начин постът ще изглежда много по-изчистен.
#3 Използвайте опцията за таргетиране на пост
Съвсем наскоро Фейсбук представи нова опция за таргетиране на постове за фен страници: Target Interest и Post End Date.
Използвайте Target Interest (таргетиране по интереси), за да насочите съдържанието към по-тясна група от потребители. Предполага се, че това ще увеличи ангажираността. Разбира се, тази тактика е успешна, когато познавате много добре таргета и в частност демографията на вашите фенове/ клиенти.
Кога да използвате Post End Date. След избраният от Вас краен срок за показване на публикацията, тя повече няма да се вижда във фийда на потребителите. Тази опция е много подходяща за събития или промоции.
#4: Използвайте Call to Action
Потребителите във Фейсбук много бързо се придвижват през новинарския поток, като сканират съдържанието. Ато искате те да спрат и да взаимодействат с вашия пост, просто трябва да ги помолите да направят нещо конкретно. Винаги включвайте call to action фраза във поста, но нека тя да не е свързана с покупка.
#5: Публикувайте в правилното време
Ако не публикувате във времето, когато вашата аудитория е най-вероятно да я види, няма как да очаквате добра ангажираност. Кога е най-подходящото време да поствате? Това няма как ние да ви го кажем. Секцията Анализи във Вашата фейсбук страница ще ви даде тази информация. Там ще видите данни за всеки ден от седмицата по часове кога феновете на страницата са най-активни. Предполага се, че в часовете, когато те са най-многобройни, е и най-добре да публикувате, за да може да достигнете до повече от феновете.
Въпреки това, препоръчваме Ви да не се водите сляпо от тази статистика. Доверете се на инстинкта си, наблюдавайте как реагират потребителите на всеки Ваш пост, експериментирайте и анализирате! Винаги!
На първо място се съобразявайте с тези, към които е насочена фен страницата, какви са характеристиките на таргет групата и какво знаете за нея – нека това да Ви води. Искрено се надяваме, че знаете коя е вашата таргет група и я познавате. Ако не – имате сериозен проблем!
Пример: ако знаете, че Вашият таргет са работещи майки, обедно време, като и вечер,
са вероятно най-подходящото време да публикувате, защото тогава те почиват и са онлайн.
Съветваме Ви да публикувате половин час преди оптималното време за това. Ако вашите фенове са най-активни в 20 ч., в 19:30 трябва да ъпдейтнете поста. По този начин, когато феновете вече са във Фейсбук, Вашият пост ще бъде отразен в техния новинарски поток.
#6: Внимавайте с рекламните съобщения!
Според скорошна актуализация на Фейсбук алгоритъма, прекалените рекламни съобщения ще се редуцират значително в news feed-а на потребителите. Казано с думи прости: Колкото повече и по-агресивно публикувате продукти, промоции и други рекламни предложения, толкова до по-малко хора ще достигат те.
Ако използвате Фейсбук основно да продавате и да публикувате реклами и промоции към феновете, ще бъдете наказани с минимална видимост и почти нулево взаимодействие. И вместо да възкликвате:“Нищо не става от този Фейсбук“, отделете дори и минимален бюджет за реклама. Ще постигнете много повече.
Посланието на Фейсбук е ясно:“Ако ще се държите като рекламодатели, ще трябва да купите фейсбук реклама“.
Заключение
Ако се придържате към добрите практики и следите промените в алгоритъма на Фейсбук ще усетите разликата в това как феновите Ви взаимозействат с Вашия бранд. Винаги следете новостите, които се случват, а те се случват често! Ако нямате възможност, довелете се на специалисти, които с това се занимават. Те ще променят тактиката, ако се налага, за да в крак с изискванита на Фейсбук и за да поддържат комуникацията на бранда с клиентите във фейсбук жива и ползотворна.