Вече не излиза при търсене през тях
От 21 април влиза в сила ъпдейт на Google, според който сайтове, които не са оптимизирани за мобилни устройства няма да излизат в търсене през тях.
Прогресивното повишаване на търсенето през мобилните устройства, накара гиганта Google да направи промени в алгоритъма си, така че да стимулира резултатите на Mobile Friendly сайтовете.
Промяната, която беше само въпрос на време означава, че сайтове, които не са оптимизирани за мобилни устройства няма да имат видимостта, която имат в момента при търсене от такива.
Промените ще засегнат мобилното търсене на всички езици и във всички локации по света и ще имат съществено значение върху резултатите от търсенето.
Целта е потребителите да получат висококачествени резултати от търсенето си, оптимизирани за техните мобилни устройства. Mobile SEO Visibility ще се ъпдейтва всяка седмица.
Какво да направите?
1. Направете проверка дали сайта ви е оптимизиран за мобилни устройства от тук.
2. Ако имате сайт, използвайте вашия профил в Webmaster Tools и проучете начините за повишаване на своите мобилни резултати чрез Mobile Usability Report.
Чрез тези промени в алгоритъма най-ползваната в света търсачка приоритизира Mobile Friendly сайтовете като основен ранг измерител през мобилните устройства.
Целта е ползвателите на мобилното приложение на търсачката да получават Mobile Friendly съдържание.
Според данни от Google Master Trends това ще е един от най-влиятелните и показателни ъпдейти на гугъл.
Mobile Friendly сайта е мобилното копие на вашия десктоп сайт, където сървърът извършна дейностите по оптимизиране лесно навигиране. Mobile Friendly сайта се характеризира със статичен кънтент, лесна навигация, по-малки от десктоп версията изображения.
Разликите между Mobile Friendly и Responsive сайт:
- Mobile Friendly сайта е мобилното копие на вашия десктоп сайт, където сървърът извършна дейностите по оптимизиране лесно навигиране. Mobile Friendly сайта се характеризира със статичен кънтент, лесна навигация, по-малки от десктоп версията изображения;
- При Responsive дизайна кънтентъте динамичен т.е. се променя, за разлика от статичния кънтент. Снимките са оптимизирани, навигацията се регулира спрямо отделното устройство и релевантност на изображението при всеки тип мобилно устройство;
- При responsive сайта ще предоставим по-добро къстъмизирано клиентски обслужване през мобилното устройство, но пък трябва да разполагаме или с повече технологични умения, за да го направил или с малко по-голям бюджет. При Mobile Friendly сайта няма да имаме уникални мобилни функционалности – като форматиране натекстове и снимки според спецификите на конкретното устройство, например, но пък сайта ни ще излиза на мобилните устройства.
Сайтът ви може да не е responsive, но да бъде Mobile Friendly. Обратният вариант не съществува – всеки сайт с responsive дизайн е Mobile Friendly.
При responsive сайта ще предоставим по-добро къстъмизирано клиентски обслужване през мобилното устройство, но пък трябва да разполагаме или с повече технологични умения, за да го направил или с малко по-голям бюджет.
При Mobile Friendly сайта няма да имаме уникални мобилни функционалности – като форматиране натекстове и снимки според спецификите на конкретното устройство, например, но пък сайта ни ще излиза на мобилните устройства.
Кое да изберете?
На кое от двете да се спрете зависи от специфичните ви бизнес цели, свързани с вашия сайт.
Друг критерий за избор е до колко вашите клиенти влизат в сайта ви през мобилните устройства –данните за което ще вземетe от master tool или Google Analytics.Ако извършвате продажба или сайтът ви играе ключова роля при спечелването на клиенти – заложете на responsive дизайна, тъй като инвестицията ви ще се възвърне в кратки срокове.
Ако трафикът от мобилни устройства е над 30% изберете responsive дизайн. С него така или иначе вашият сайт ще е Mobile Friendly.
За да не се окажат напразни маркетинговите ви усилия до сега трябва да отговорите на следните въпроси:
- Какъв е статуса на мобилната версия на сайта ми?
- Какво трябва да направя,за да го подобря?
- Какво правят конкурентите ми?
Ако имате локален бизнес, а сайта ви не е оптимизиран за мобилни устройства – маркетинговото ви позициониране съвсем не е розово!
Това се отнася особено за малките, регионално локализирани бизнеси, тъй като при тях важен маркетингов инструмент е геотаргетирането на аудиторията. А това става най-лесно и резултатно през мобилните устройства.
Крайните клиенти ви търсят през мобилни устройства
Поне това показват повече проучвания по темата. Разбира се, това зависи и от конкретния тип бизнес и стратегическите онлайн цели, но последните измервания показват многократно увеличаване на търсенето през мобилни устройства на крайните клиенти.
Фирмите и представителите на юридическите лица използват предимно Desktop версията на сайта ви.
Разликите между декстоп и мобилните резултати са огромни, дори да става въпрос за едни критерии за търсене (например едни и същи ключови думи).
В мобилната версия има различен CTR click-through-rates, разлики в обема на търсене. Влиянието на месните параметри при резултатите при търсене също са различни.
Не забравяйте,че търсенето от мобилни устройства се повишава с от 30 до 50% всяка година. В случай,че над 20% от трафика ви идва от мобилни устройства, случай,че продавате през сайта си или имате локален бизнес, изискващ гео таргетране, responsive дизайна ви трябва задължително.
Ако имате въпроси относно преобразуването на вашия сайт в Mobile Friendly или просто искате да анализирате как се позиционирате през мобилните устройства, не се колебайте да ни попитате.