Warning: A non-numeric value encountered in /home/noli1rim/public_html/smartonline.bg/wp-content/plugins/mashsharer/includes/template-functions.php on line 844
Що за животно е маркетингът?

Що за животно е маркетингът?


Warning: A non-numeric value encountered in /home/noli1rim/public_html/smartonline.bg/wp-content/plugins/mashsharer/includes/template-functions.php on line 844

Скучни определения за маркетинг (спокойно можеш да ги прескочиш):

  • Маркетингът е процес, в който компаниите създават интерес към стоките или услугите, които предлагат. Той генерира стратегии, които подпомагат продажбите, бизнес комуникациите и развитието на бизнеса. (Wikipedia)
  • Активности, които създават, комуникират, доставят и обменят предложения, които имат стойност за клиентите, партньорите и дадена общност като цяло (Американската маркетинг асоциация АМА)
  • Процеси на управление, отговорни за идентифицирането, предвиждането и задоволяването на потребителските изисквания, които са от взаимна изгода. (Chartered Institute of marketing).

Маркетингът е много повече от план, той дава на компанията фокус – ясна визия докъде искате да стигнете. Основната роля на маркетинга е да помогне на теб, като собственик на фирмата, да постигнеш целите си.

Ако не сте разбрали много от горните определения, не е болка за умиране.
Важно е да запомниш, че маркетингът трябва да намери хората, които имат нужда от продуктите, които предлагаш, които харесват бранда и компанията и ти се доверяват.

Маркетингът е процес, който:

  • Поставя цели
  • Привлича точните клиенти
  • Отвява конкуренцията
  • Продава това, от което клиентите се нуждаят и наистина купуват.
  • Създава убийствено съдържание

 

маркетинг цели, таргетиране, Smart Online

 

Цели

Коя е твоята основна цел?

  • Твоят бизнес!
  • Опитът и преживяването на клиентите
  • Твоят живот!

Създай пътна карта!

  • Винаги си поставяй краткосрочни и дългосрочни цели!
  • Обръщай внимание на пропуските, които допускаш, и никога не ги повтаряй отново! Анализирай както грешките, така и успехите! Трябва да знаеш какво ти носи успех!

Как да привлечеш точните клиенти? (Целева аудитория)

Няма как да продаваш всичко на всеки. Стеснявайки фокуса си, ще успееш да разграничиш своя бизнес от всички останали и да се концентрираш върху идеалните за твоя бизнес клиенти.

За да намериш точните клиенти за теб, трябва да отговориш на два основни и много важни въпроса:

  • Кой е най-вероятно да купува
  • Кога те са най-склонни да купуват?

Представа си нямаш колко пари се пилеят от бизнеси, които преследват грешните хора на грешното място.

 

как да привлечем клиенти, Smart Online

 

Кой е идеалният клиент?

Не, не е висок, строен и със сини очи! Идеалният клиент:

  • Оценява и е респектиран от твоя бизнес
  • Той ти носи полза и пари!
  • Говори за теб или продуктите ти и ги препоръчва на други хора
  • Този, който ти се иска да клонираш! С хиляди, ако може!

Какво дa търсиш?

Оглеждай се за развълнувани клиенти – с подобни ценности на тези, които изповядва брандът ти. От изключителна важност е каква е демографията, психографията, географията на целевата ти аудитория, както и какви интереси и навици има.

Отвей конкуренцията!

Тук най-важната дума е: Колко? Страховита дума, от която маркетолозите ги побиват тръпки. Ако си скъп (не точно ти, а продуктът ти), трябва смело да заявиш: „Аз не съм евтин! Но съм специален!” И да намериш точните хора, които са склонни да платят повече, но да получат някаква добавена стойност: повече лукс, специално ПЕРСОНАЛИЗИРАНО отношение и т.н.

Открий това, което различава твоя бизнес от всички останали. Ако десет туроператора продават екскурзии до Рим, със сходна цена и програма, защо трябва да я закупят точно от теб? Дай им причина, изкуши ги, накарай ги да те желаят повече от останалите, защото това, което предлагаш, го няма при другите! Предложи личен подарък, безплатна екскурзия, преференция, нещо, което никой друг не предлага.

Какви въпроси да зададеш на своите клиенти?

Никога не пропускай да питаш! Нямаш представа колко ще ти е полезно!

  • Защо ни избрахте?
  • Какво правим ние, което другите (конкуренцията) не прави?
  • Какво още трябва да направим, което другите правят, а ние не?
  • Защо ни предпочитате?
  • Винаги включвай въпроси, свързанти с демографията- пол, възраст и пр.
  • Колко са доходите на домакинството и как ги харчат и за какво
  • Как предпочитат да купуват: онлайн или офлайн
  • Колко често пазаруват от твоите продукти или от подобни конкуренти
  • Колко често използват продукта или услугата, която предлагаш.

 

маркетингово проучване, анкети, Smart Online

 

Маркетингово проучване

Маркетинговото проучване е способ, чрез който събираш специфична информация за твоя бизнес. Анализът на пазара е в основата на маркетинговия план. То разкрива ключови фактори, които влияят върху решението за покупка. Чрез него можеш да разбереш поведението и психологията на потребителя, както и къде се намираш спрямо конкуренцията.

Маркетинговото проучване ти дава възможност да разговаряш директно с потребителя. Можеш да ги попиташ по телефона, чрез анкета и пр. Основен способ в маркетинговото проучване са фокус групите – събират се заедно малки групи хора, целеви потребители, с които дискутирате темите, които са интересни за твоя бизнес – прояват ли интерес към нов продукт, как възприемат продуктите, които предлагаш в момента, какво харесват и какво не в уеб сайта на фирмата, как оценяват обслужването и пр.

Правят се специални анкети за потенциални и реализирани клиенти.

Изучавай и следи изкъсо своята конкуренция. Непрекъснато!

Хората купуват основно поради две причини:

  • За да избягат и да се спасят от болката (проблем, който да бъде решен)
  • Защото силно желаят продукта или услугата (престиж, принадлежност, гордост, разпознаваемост и пр.)

И защо купуват от теб:

  • Защото предлагаш уникален продукт или услуга
  • Защото имаш уникален опит
  • Защото си уникална личност
  • Защото предлагаш уникална гаранция
  • Защото имаш уникална опаковка
  • Защото имаш уникална доставка
  • Защото даваш решение на неговия проблем

Какво е маркетингов микс:

  • Продукт
  • Цена
  • Място (дистрибуция)
  • Промоция

 

маркетинг микс, варкетингов микс, Smart Online

 

Маркетинговият микс е променлив, който се управлява с оглед на продукта и целевата аудитория.

Обобщение на маркетинговия микс:

  • Продукт: функционалност, външен вид, качество, опаковка, бранд, гаранция, сервиз, поддръжка.
  • Цена:Ценови оферти, намаления, отстъпки, надбавки, финанси, лизинг, тарифни планове, лични тарифни планове.
  • Място: Пазарен дял, покритие на пазара, локация, логистика, ниво на обслужване
  • Промоции: Реклами, лични продажби, ПР, съобщения, бюджет.

 

Какво е SWOT анализ

SWOT анализ, Smart Online

  • Открива и анализира вътрешните силни (Strength) и слаби (Weakness) страни
  • Оглежда се за външни възможности (Opportunities) и заплахи (Threats)
  • Винаги гледа обективно на собствения бизнес
  • Помага да се развиват и потвърждава целите и маркетинг стратегиите

Силни страни (Strength)

  • Това са положителните характеристики на продукта
  • Те са вътрешни на организацията и са под твой контрол
  • Какво правиш добре
  • С какви ресурси разполагаш
  • Какви предимства имаш пред конкурентите

Слабости (Weakness)

  • Фактори, които пречат да се достигнат желаните цели.

Положителните и отрицателните фактори са вътрешни за компанията.

Възможности (Opportunities)

  • Външни фактори, които позволяват на фирмата да се развива и просперира
  • Какви възможности съществуват на пазара или в околната среда, от които можеш да извлечеш позитиви
  • Те биха могли да са: Растеж на пазара, промени в начина на живот или повишаване на качеството на живот, позитивни отзиви за твоя бизнес.

Заплахи (Threats)

  • Кои фактори представляват потенциална заплаха за твоя бизнес
  • Фактори извън твоя контрол, които биха могли да изложат на риск маркетинговите ти стратегии или дори бизнеса
  • Неблагоприятни тенденции на пазара, които биха могли да доведат на намаляване на приходите
  • Заплахите се класифицират като сериозни и вероятни.

Ако искате да си поговорим по-контретно на тема Маркетинг – свържете се с нас! Ще отговорим на всеки Ваш въпрос, безплатно и изчерпателно.
Попитайте ни сега! 

Comments

comments

Автор:

Споделете вашето мниение