Warning: A non-numeric value encountered in /home/noli1rim/public_html/smartonline.bg/wp-content/plugins/mashsharer/includes/template-functions.php on line 844
Дойдохме си на думата. Имаш фирмена фейсбук страница, ама нещо все не й достига..дали броя на лайковете, или реакцията на потребителите…Да не говорим, че нито един клиент не е дошъл оттам. Работи ли въобще фейсбук, или вече огромният масов балон се е спукал и ефектът изтича през дупките?
Ако случаят е такъв, става въпрос за грешки в управлението на страницата. Ето списък с най-често правените грешки, които водят до липсата на резултати от FaceBook канала. Прочети го и помисли дали не правиш някои от тези грешки с твоята FaceBook страница.
Грешка # 1 Няма фейсбук маркетингов план – стратегическа грешка
Спокойно, това не е нещо толкова сериозно като 30-страничния прономерован и прошнурован бизнес план. Обаче, трябва да си наясно какво точно правиш във фейсбук и каква ти е стратегията. Иначе действаш или безсмислено хаотично, или постовете ти просто липсват.
Със сигурност нямаш готов маркетингов план ако:
- Не са дефинирани целите, които фейсбук страницата трябва да постигне или подпомогне;
- Не е дефинирана аудиторията с характерните и специфики;
- Фейсбук стратегията не е интегрираната с останалите ти маркетингови комуникации.
Следват основните грешки при фейсбук техниките:
Грешка # 2 Информация от вътре –навън
Или казано така – пишеш само и единствено за твоята фирма и това, което предлага. На пръв поглед нищо лошо…докато не изникне фактът, че забравяш за своите клиенти. Целта на фейсбук комуникацията е постигане на обратна връзка с клиентите, но когато самите клиенти не се откриват в комуникацията и не виждат, че нуждите им са водещи, те просто няма да четат постовете, нито ще лайкват, шерват или коментират.
Грешка # 3 Съдържанието ти просто не струва
Една от тайните за добра комукация във FaceBook е доброто съдържание. По тази логика липсата на добро съдържание е една от най-често допусканите грешки. Под „добро” имаме предвид – качествена и едновременно интересна информация за феновете ти, нещо, което доказва, че си експерт в твоята област. Поради липса на време и ресурси, обаче, често прибягваме до спамове и задействаме принципа „Просто пост, за да има пост”. А това е също толкова фатална грешка, колкото и липсата на постове.
Грешки # 4 и # 5 Прекалено много или прекалено малко постове
Много експерти съветват, постовете да не надхвърлят три на ден. Съветваме те да не се съобразяваш с числата и да не изпадаш в пунктуалност. Истината е друга: не е важно колко на брой са постовете, а дали те са интересни и значими за аудиторията на страницата. Ако са такива – те ще бъдат прочетени, независимо от бройката. Внимавай да не ги струпаш съвсем един след друг и винаги гледай статистиката. Във времето, когато твоите фенове са най-активни, задължително ги „атакувай“ със съдържание, което ще предизвика тяхната положителна реакция. И поствай всеки ден, включително и през почивните и празнични дни.
Очаквай скоро как да оптимизираш постовете си във фейсбук, така че да извлечеш максимален маркетинг ефект от тях.
Грешка # 6 Не ползваш рекламните опции във Facebook!
Вместо да критикуваме монополът на FaceBook, ще трябва да признаем,че има очевидни резултати от рекламата през този канал. И ако имаш намерение да поддържаш не просто съществуваща фейсбук страница, а страница, която бележи резултати, по-добре инвестирай в реклама, защото тук директно можеш да проследиш буквално всяка стотинка възвръщаемост. За съжаление резултатите вече не идват само с добро съдържание, тъй като се оказва,че много малък брой от хората го виждат. Така че бюджетът, дори ако е минимален, е от съществена необходимост.
Грешка # 7 Неефективно използваш рекламните опции във Facebook
Колко от Вас са натискали boost post, доволно са протривали ръце и са си мислили: “Да пуснеш реклама във фейсбук е лесно като детска игра.“ ?
Да, така изглежда, но, длъжни сме да ти кажем, че, ако и през твоята глава е минавала тази мисъл, за твое добро я изхвърли оттам. Защото едно е да пуснеш реклама, съвсем друго е тя да е ефективна и да е на добра цена. Тук ще ти разкрием накратко основните положение на успешната реклама във Фейсбук. Очаквайте скоро подробна статия, посветена на този болен за повечето собственици на малък и среден бизнес въпрос.
-Директно в целта. Важно е рекламата да постига висока честота на кликаемост на възможно най-ниска цена. И тук текстът – копирайтингът – е от съществено значение. Текстът не трябва да загатва какво искаш да кажеш, а трябва да насочва право в целта: Ако искаш хората да харесат твоята станица – помоли ги, ако искаш да купуват – кажи им!
–Снимка. Много експерти по онлайн маркетинг ще ти кажат, че снимките трябва да са на хора, усмихнати, щастливи, за да може потребителят да се асоциира с тях. В повечето случаи това наистина работи, но не винаги. Истината е, че трябва да познаваш много добре аудиторията си, за да можеш да подбереш най-подходящото за тях изображение. Силно ти препоръчваме да използваш по 3 снимки за всяка реклама, за да разбереш коя наистина работи. Спри тези от тях, които вървят по-слабо.
-Наистина ни е трудно да намерим достатъчно силна дума, която да те убеди, че рекламата трябва да е таргетирана. Аудиторията не трябва да е огромна и трябва да е максимално добре насочена. Помисли добре от какво се интересуват твоите клиенти: телевизионни предавания, списания, от кои магазини обичат да пазаруват и т.н. Насочи рекламите спрямо тези интереси. И предпочитай да ги насочваш локално.
За да не сме голословни, прилагаме снимка от фейсбук кампания, менижирана от нашия екип, за да се убедиш, че въможно най-ниските цени на клик са напълно постижими.
А ти дали допускаш грешките, изброени по-горе? Ако отговорът дори на един от тези въпроси е положителен – значи трябва да преминеш към коригиращи действия, но най-добре преди това да се посъветваш със специалисти.
Ние, от Smart Online, ще направим безплатен анализ и диагностика на твоята фейсбук страница. Само 2-3 секунди ще ти отнеме да направиш запитване.
Направи запитване тук
Успех!
*Спестяваме ви лошите примери за FaceBook страници, които ни помогнаха да напишем тази статия само от уважение към техните администратори.