Спечелете невероятна реклама и нови клиенти с маркетинг от уста на уста

Спечелете невероятна реклама и нови клиенти с маркетинг от уста на уста

В предишната статия споменахме колко по-голяма тежест имат препоръката от уста на уста в сравнение с традиционната реклама при взимането на решение за покупка, предпочитанията към определен бранд или ползване на услуги препоръчана фирма.

В следващите редове ще ви издадем няколко тайни за това как да построите ефективна и заразна кампания от „уста на уста” за вашия бизнес като използвате силата на интернет за разпространяване на „информационната зараза”.

bigstock-Abstract-D-Paper-Infographics-54715877 [Converted]
Маркетинга от уста на на уста е най-подходящ за малък бизнес

Трябва да знаете, че стратегията „от уста на уста” не е традиционната маркетингова стратегия – с цел,послания и стимули, канали  и т.н.

Тук няма и помен от този класически процес, който се развива като по учебник. Както и няма твърдо установени правила или похвати за реализация. Така,че не е нужно да имате задълбочени маркетингови познания, за да реализирате подобна стратегия.

При маркетинга от уста на уста  по скоро има два основни акцента, повтарящи се при всички кампании било те целенасочени или чисто интуитивни.

  • Познаване на аудиторията в дълбочина

Вие сте тези, които трябва най-добре да познават настоящите си и потенциални клиенти. Не става въпрос само за чисто демографско-географски характеристики, а  за важни детайли от ежедневието на хората, които ще говорят за вас и вашия бизнес. Какво правят през свободното си време; къде се срещат с приятели, роднини, колеги; какво четат и какво харесват…все неща, на които трябва да обърнете специално внимание.

Поглеждайки клиентите си дълбочина ще видите,че имате няколко различни таргет групи –с различни предпочитания и виждания относно понятието „стойност” и в последствие може да се наложи да създадете няколко различни „от уста на уста” стратегии за всяка от групите.Защото едно нещо ще работи за едни, а друго-за други.

images

Герила тактиките са чудесно начало на маркетинга „от уста на уста“

 

  • Тестване докато се напипа правилната „жилка”

Да, идваме до по-трудоемкия, но креативен аспект на нещата – ТЕМАТА за разговор. И тъй като това не  е стандартен маркетинг съответно няма и установени принципи и правила за създаване на ТЕМАТА и стигането до онова, което ще работи често е въпрос на много експерименти с неща, които не работят толкова добре. Това е и основната характеристика на ТЕМАТА- трябва винаги да се търси.

И най-после….. нещо по-конкретно за стратегията от уста на уста

Популярният икономист, формулирал концепцията за „маркетинг от уста на уста” – Анди Сърновиц своеобразно е постулирал няколко основните стъпки и елементи при маркетинга „от уста на уста”, общовалидни за всички кампании. Той отбелязва, че в основата на вашата кампания е предварителната организация и планиране. Колкото и неглиже да звучи концепцията „от уста на уста”подобна кампания не бива да се създава инцидентно и да се оставя на произвола, най-малкото защото не се знае дали ще се развие в правилната посока и няма как да се проследят резултатите.

Планирайте вашата „от уста на уста” кампания чрез преценка на следните компоненти:

  1. Определете вашите говорители

Познавайки спецификата на вашия бизнес, знаете кои хора биха говорили за вас. Обикновено това са лоялни клиенти, ваши служители, които харесват, онова което правят, хора, чиито хобита по някакъв начин са свързани с вашия бизнес, тематични блогъри, експерти в областта,в която е бизнесът ви и т.н.

Търсете лидерите на мнение в съответната област, защото именно те ще ви оценят по достойнство пред всички, на които ще говорят за вас. Анализирайте вашите говорители – какво би им било интересно, на кого ще говорят за вас и защо – за да може да напипате подходящата ТЕМА.

  1. ТЕМАТА- причината хората да говорят за вас и бизнеса ви могат да бъдат много прости и на пръв поглед незначителни неща, но пък да са различни, нестандартни и привличащи погледа за разлика от шаблонизираните рекламни послания.
  • Специална оферта
  • Уникално обслужване
  • Нещо наистина смешно
  • Хитра реклама
  • Някакво уникално ваше предимство, поднесено по интересен начин.
  • Нестандартно специално събитие за фенове и др.

0000153545-article3

Eто как популярният бранд накара феновете на го боготворят и да неспирно да говорят за него в горещите летни дни

Много са нещата,за които да се говори, просто трябва да откриете онова, което  е достатъчно оригинално, неповторимо и подходящо за вашия бизнес, като спазвате следните важни изисквания, за да не се размие посланието.

Характеристики на ТЕМАТА –мълва

  • Трябва да е интересна  и да прави впечатление

Или както казва Сърновиц, „ако не можеш да бъдеш интересен – бъди невидим”. Вие не искате да сте невидими, нали?

  • Да е нещо просто- да се побира в едно изречение–всичко над едно изречение вече е със съмнителна ефективност.

big_1029009c8f4a8e6ae2fa673f10e3d403rc_t20150614-062

С едно изречение: „А ти знаеш ли парти буса на „Велвет клуб“? Много е  як!“или „Могат да те гримират безплатно до НДК с професионалната им серия“
  • Да предлага стойност на хората

Нямам в предвид непременно парична или награда като  стойност.В някои случаи това би имало отрицателен ефект. Парично остойностените награди и скъпите подаръци не са добър вариант. Хората започват да се чувстват подкупени и до някъде това уронва доверието.

  • Да печели уважение и доверие

Ако ви дойде на ум нещо нестандартно, свежо и интересно превърнете го в тема. Разбира се в комбинацията с качеството на продукта или услугата,които предлагате. Именно това създава първоначалното доверие,без което те няма да си помислят да си отворят устата.

Prejivqvane_otUsta na usta

Шампион в маркетинга от уста на уста е популярна шведска верига за мебели. Експертите твърдят, че понятието е „маркетинг на преживяванията“, но щом като всички говорят за това…:)

Останалите  3 стъпки в създаването на вашата ефективна кампания за маркетинг „от уста на уста” са пряко свързани с онлайн каналите и ползването на интернет като основен инструмент за разгръщане на мълвата и последващото  наблюдение и анализ на кампанията Ви.

Всъщност интерент  е основният инструмент, който ще ви позволи да реализирате вашата кампания „от уста на уста”. Не забравяйте,че от 20 до 50% от клиентите Ви стават такива под въздействието на препоръка от друг човек. Но пък от друга страна 57% от потребителите не пазаруват от бизнес, който има негативни отзиви онлайн, така че трябва да отделите сериозно внимание на онлайн каналите.

otUstaNaUsta

 

Как да го направите ли? Ще ви разкажем в следващата статия.

* Рекламните изображения с статията са с цел представяне на примери от практиката и не са с цел скрита или явна реклама.

Comments

comments

  • Етикети:

Автор:

Споделете вашето мниение