Важни промени в локалното търсене в Google

Важни промени в локалното търсене в Google

Разчитатe на локално SEO? Google драстично го промени

На 6 август Google внесе основни промени в списъците си при локалното търсене. Става въпрос за нов начин на листване на локалните бизнеси. Досега се показваха 7 местни бизнес листинга в в резултатите от търсенето, вече ще се показват само 3! Нови локални списъци или по малко видимост за локалния ви бизнес?

Тези промени разтърсиха сериозно SEO индустрията като се оформиха няколко различни мнения за това как промените ще рефлектират върху видимостта и трафика.В следващите редове щи представим накратко как тези промени ще повлияят на бизнеса ви.

Какво ще се промени всъщност?

Промените драстично променят начина на показване и навигацията в рамките на локалните списъци. Нека да видим как изглеждали локалните списъци преди и след промените.

google local search

  1. Само 3 месни фирми се визуализират в съответния регион

Преди промяната, списъкът с месни фирми показваше 3, 5 или 7 резултата, което даваше възможност на максимален брой местни фирми да излизат на челни позиции в първата страница, дори да не се представят добре при органичното търсене.

Промяната от 7 на 3 фирми определено прави конкуренцията за списъка на първата страница доста тежка.

  1. Без показване на адреси и телефонни номера

Също така Google премахна показването на телефонните номера и точните адреси от списъците, като само показва името на улицата, където се намира бизнесът. Така потребителите нямат ясна контактна информация на фирмата и се налага да я търсят допълнително.

  1. Няма показвания на визитки и линкове към “Google my business”- всички кликове водят към списъците с конкуренти.

Отивайки даже по-далеч, Google не само премахва контактната информация от първичния изглед, но и прави кликването към достъпа до нея невалидно. Всички линкове към Google my business са премахнати. Локалните карти, които преди изскачаха при скролване на 7 списъка са скрити от потребителите. Сега, като се кликне върху списъка, се отваря нов изглед за търсене с карта, списък от 20 конкурента и версия на старата локална карта.

google local search

Какво означават тези промени за местния ви бизнес?

Едно е сигурно, твърде рано е да се правят конкретни заключения и да бъде установено истинското влияние на тези промени (както и на някои корекции в новите местни списъци, тъй като механизмът изглежда е все още мъгляв и нестабилен).

Така, както на пръв поглед промените биха направили локалното SEO на малкия бизнес много не ефективно, така и  в същност могат да предоставят нови възможности за показване на повече бизнес листинги.

  1. Първите 3 резултата от търсенето се ротират – в зависимост от физическата локация на търсещия.

Т.е. ако търсите „био магазин София” от различни IP адреси, ще ви излизат различни резултати в зависимост от локацията на конкретния IP адрес т.е. имаме различни списъци с фирми в зависимост от локацията на търсене.

Google local seo

  1. Повечето търсещи ще бъдат ориентирани към изглед на картата със списък от 20 обекта.

С много от старите навигационни опции не е позволено – включително и за Google my business – да се свързвате или да виждате визитка на конкретния бизнес. Така вместо от начало потребителят да избира точния бизнес, който търси, първо ще премине към списък от 20 бизнеса на картата, за да види контактната информация и адресат на бизнеса, от който се интересува.

По този начин, дори вашият бизнес да не е бил включен в първоначалния списък, вие все още ще получите значителен шанс да бъдете забелязани.

  1. Все повече потребители ще се придържат към органичното търсене.

Както показват множеството наблюдения върху CTR, огромния процент от търсещи ще намират резултатите от органичното търсене за много по-надеждни, опитвайки се да избегнат всеки „случаен“ резултат от списъците.

Особено сега, когато обновеният локален списък на Google все по-малко прилича дори визуално на органични резултати при търсете, шансовете на повечето потребители са да се фокусират върху резултатите от органичното търсене.

По този начин ако бизнесът ви не се представя добре при локалните списъци, може би има дори по-големи възможности да получите органичен трафик директно към уеб сайта си.

Как да построите своята локално SEO стратегия?

Ето няколко съвета относно това как да адаптирате вашата локално SEO стратегия към новите промени и дори да се възползвате то тях.

  1. Не се паникьосвайте, ако според ранг рипорта не се класирате в съответния местен списък.

Локалният списък на google зависи от потребителските IP толкова много, че дори вие и вашият съсед буквално ще имате различни резултати при еднаква заявка за търсене.

Тези колебания са наистина трудни за проследяване с инструментите за проверка на ранга. rank checking tool

Така че имате шанс да се показвате в списъка дори ранкинг рипорта ви да не показва това.

  1. Проверете дали се показвате сред 20-те уеб сайта на изгледа на картата.

Това, което установихме с тестването на новите промени е, че при търсене от около 10 различни локации, списъкът от 20 уеб сайта от изгледа на картата остава почти непроменен – просто местата на някои уеб сайтове са разместени, в зависимост от локацията, от която се извършва търсенето.

Това вероятно предоставя дори повече възможности за видимост на бизнеса сред 20-те „късметлии”- тъй като всеки от тях заема част от дисплейното пространство от търсещите от определена географска локация.

А това до голяма степен означава, че вече е време да смените ROI променливите за вашето локално SEO, т.е. да промените критериите от „точен ранг в локалния списък” до „ показващ се в топ 20 на резултатите”.

  1. Вече се показвате в топ 20? Работете здраво,за да подобрите позициите си.

Потребителите ви забелязват в локалния списък? Чудесно, но докато стигнат до вашия телефонен номер и адрес, те ще видят и страшно много ваши конкуренти. Подобряването на позициите ви в списъка е единственият начин да си гарантирате, по-голям брой потенциални клиенти, които да се спрат на вас.

Не се показвате в топ 3 от списъка? Вашето място в списъка от 20 ще ви помогне да спечелите вниманието на търсещите и да „откраднете” потенциални клиенти от конкурентите си.

Google my Business

Попълнете правилно страницата си в Google my Business

Да, вярно е че линковете към бизнес страницата ви не са вече активни, но голямата част от информацията за вас (телефони, адреси, снимки, сателитно изображение на улицата) все още заемат основно място в тази страница.

Така че се регистрирайте се в Google my Business и попълнете всяка от опциите максимално акуратно:

  1. Напишете дълго и уникално описание, форматирано правилно и включващо линкове
  2. Изберете точната категория за бизнеса си
  3. Качете профилна снимка и корица с висока резолюция
  4. Качете колкото се може повече снимки и изображения
  5. Добавете телефонен номер;
  6. Добавете вашият бизнес адрес, който фигурира на уеб сайта ви и с който сте регистрирани в локалните директории.

Събирайте позитивни мнения от клиенти (Google+ reviews)

Въпреки че вече не се наричат Google reviews, мненията от вашата бизнес страница в Google все още са валидни при локалното търсене.

Дори повече, бизнес картичката, която показва Google, включва не само вашият клиентски рейтинг, но също така и броят на негативните мнения, които клиентите оставят за бизнеса ви.

Ако сте ресторантьор, например, рейтинга ви ще стане още по-важен показател. Google добави опции за търсещите да избират само бизнеси, които имат над средния рейтинг.

Local seo Reviews

Обърнете внимание на експозицията на работното ви време

Всеки локален списък сега включва работното време на отделните бизнеси. В зависимост от времето, в което потребителите търсят, те виждат „Затворено в..”, „Затваря скоро…””Затворено сега…”, „Отваря в…”, така че трябва точно да добавите работното си време в бизнес страницата си.

  1. Все още не излизате в топ 20? Придържайте се към добрите, стари тeхники за локално SEO.

Вземете в предвид факта, че скорошните промени не са промени в алгоритъма на Google – нищо не е променило начина, по който Google показва най-релевантните резултати от търсенето. Това означава, че всички добри, стари техники за локално SEO още са валидни.

·         Осигурете съгласуваност на име, адрес,телефони, както и точното изписване на адреса

Трябва да подсигурите детайлите, които да са същите като тези в уеб сайта ви.

Освен това трябва да използвате същият формат на описание на адреса си, който използвате в уеб сайта си , както и в другите уеб сайтове. Така, че се опитайте да коригирате всички неточни формати при изписване или попълнете нови данни в подходящия формат.

Събирайте мнения от клиенти

Бизнес ревютата имат директно влияние върху ранкинга при локалното търсене, така че трябва да инвестирате време в придобиването им. И не става въпрос само за Google ревюта, а и за ревюта от други директории и локални страници.

Изградете локални препратки

Линкбилдинга като част от кампанията по локалното SEO е изключително важен. В сравнение със стандартното SEO, локалното SEO разчита много на линковете от други локалните уеб сайтове, които са релевантни на вашия бизнес.

Погрижете се за on page оптимизацията

Друг критичен SEO фактор за локалния листинг е вашето съдържание, така че екстрактирайте най-ценното от него:

  1. Опитайте се да добавите вашият град/регион, плюс релевантни ключови думи, в следните елементи на вашите лендинг страници:

*  Title tag

* H1 tag

* Page URL

* Page content

* Image ALT attributes

2 . Свържете Google map с вашия бизнес маркер на лендинг страницата.

Не забравяйте за Yelp като директорни страници.

За повечето от локалните запитвания, топ 10 от органичните списъци генерират много резултати от Yellow pages и Yelp-like директориите.

Това означава,че зад фокусирането да се генерира трафик за сайта, можете да постигнете по-голяма видимост като изградите солидно бизнес представяне във водещи местни директории във вашата сфера.

Източник: http://www.link-assistant.com

Comments

comments

  • Етикети:

Автор:

Споделете вашето мниение