Прочетете тази дълга, но полезна статия!
Онлайн маркетингът е стратегия, която помага да се изгради репутация на бранда и да се „покаже“ онлайн. За тази основна цел се използват различни интернет инструменти и похвати.
Преди да научите каква е разликата между различните похвати и инструменти на онлайн маркетинга, първо трябва да знаете какво е интернет маркетинг и как той промотира бизнеса.
Онлайн или интернет маркетинг всъщност включва всички инструменти, стратегии или методи, които помагат на марката да стане по-популярна и в следствие на това да увеличи продажбите.
Всъщност, нещата при онлайн маркетинга в основата си са доста прости. Неговата основна цел е да увеличи репутацията и разпознаваемостта на марката, както и да облекчи намирането на бизнеса онлайн. Голяма част от потенциалните потребители браузват онлайн, търсят информация или просто си губят времето в интернет. Онлайн маркетинга има за цел да грабне вниманието на хората, които се интересуват от тематиката на бизнеса, и да ги заведат на правилното място онлайн, където да извършат дадено действие (конверсия): Да прочетат статия, да се абонират за бюлетин, да извършат покупка…
Какви са предимставата на онлайн маркетинга спрямо традиционния?
Достъпност
Благодарение на „природата“ на интернет, бизнесът има достъп до всяко населено място по света. Докато традиционните медии имат доста ограничена аудитория, то онлайн маркетингът помага на малкия бизнес със значително по-малък бюджет да достигне до много потенциални клиенти.
Обхват
Интернет маркетингът позволява на маркетьорите да достигнат до много широк кръг от клиенти и им позволява да предлагат различни услуги и продукти.
Интернет маркетингът, освен всичко друго, включва управление на информацията, връзки с обществеността, продажби и обслужване на клиенти. Благодарение на бързо развиващата се технология, която е достъпна неограничено и често е безплатна или на съсвсем достъпни цени, обхватът на онлайн маркетинга и влиянието му върху потребителя само ще нараства.
Интерактивност
Докато традиционния маркетинг излъчва послания, интернет маркетинга предлага РАЗГОВОР, общуване между бранда и потребителите. Тази двупосочна комуникация помага на компанията да подобри марките, услугите и себе си, като се вслушва в клиентите, като им задава въпроси.
Непосредственост
Интернет маркетинга позволява, по невъзможен преди появата на интернет начин, за непосредствено въздействие. Представете си следното: Четеш любимото си списание. Виждаш реклама на нов продукт или услуга – нов телефон, парфюм, крем за лице…Разбираш за него, но не е толкова лесно да се сдобиеш с продукта, ако ти е харесал и си решил да го купиш, гледайки рекламата.
Но си представете, че разглеждате информация за този продукт в интернет. И сте само на два клика от това да закупите продукта, без дори да станете от леглото. Не търсите магазин, не бързате, за да го хванете отворен и т.н. Интернет позволява на бизнеса да работи 24 часа в денонощието, без почивен ден. Чрез намаляването на разстоянието между информираността на потребителя и реакцията от страна на клиента, цикълът на пазаруване значително се скъсява, а оттам и разходите за реклама намаляват.
Таргетиране
Интернет потребителите, погледнати като група, притежават страхотна покупателна мощ. Но това не е всичко. Интернет дава възможност потребителите да се организират в групи по интереси, при това те се организират съвсем целенасочено и по собствено желание. Находчивите маркетьори знаят къде да намерят групите от хора (или пък ги създават сами), като по този начин се насочват към пазарни ниши в техния сегмент. Маркетинговите послания са най-ефективни, когато се предлагат директно на целева група, която е заинтересувана от темата. Интернет създава идеалната среда да се създават пазарни ниши към конкретни целеви аудитории.
Адаптивност и измерване
Интернет позволява да се измерват и анализират резултатите от различните маркетингови инициативи. Чрез непрекъснато проследяване, дори и в реално време, на ефективността на дадена кампания, маркетингът може много бързо да се адаптира и да извърши корекции, ако е нужно, за да оптимизира кампанията. Всичко това означава, че, ако маркетьора разбира статистиката, която му дават различните инструменти, може да намали разходите и да увеличи приходите от кампанията! Всичко това води до по-бърза възвращаемост на инвестициите, до повече клиенти, при това доволни, и подобрява услугите, които компанията предлага.
Ако искате да разберете защо Ви е уеб сайт и Фейсбук страница, продължете да четете тук