Warning: A non-numeric value encountered in /home/noli1rim/public_html/smartonline.bg/wp-content/plugins/mashsharer/includes/template-functions.php on line 844
Да преборим дефицита на внимание без пари за реклама BUZZ перспективи
Рекламата и маркетингът не са това, което бяха преди десетина години. Днес само по-малко от 18% от ТВ кампаните генерират възвръщаемост, като едва 14% от хората наистина вярват на реклами, 69% от зрители превключват канала след започване на рекламния блок.
Показателно е, че за радиото този процент е малко по-малък.
Нека да погледнем реално на нещата – около 10% от клиентите Ви водят останалите 90%, не е ли така?
Как обаче настина да им помогнете да ги доведат…всички знаем (не)порочната практика недоволен клиент разнася мълвата много бързо, доволните клиенти –не говорят. 91% от хората купуват само на база лична препоръка – а това доказва нашите предположения, че няма по-добра форма на реклама от устната препоръка. И по-евтина.
Защо тогава този модел и толкова труден за постигане?
На първо място: смятаме,че маркетингът от уста на уста се постига от само себе си. Достатъчна е да имаме добър продукт или качествени услуги и хоп….всички ще започнат да говорят само за нас и да ни препоръчват. Само че в силно конкурентното общество, в което живеем, качеството не е уникално предимство, не само защото звучи абсолютно изтъркано в рекламните фрази, а защото качеството е характеристика, която трябва да съществува по дефолт. И когато хората приемат, че по подразбиране заслужават качество – те не говорят за него.
Качеството само по себе си не може да предизвика желаната „информационна зараза”, към която се стремим.
Второ: Липсва стратегия по привличане на интереса на конкретната таргет група.
Да, маркетингът от уста на уста изисква изготвянето на стратегия, също както и традиционния тип маркетинг. Само дето тук перспективите са различни – защото в центъра на тази стратегия е онова нещо, което автоматично ще привлече интереса на настоящите ви и бъдещи клиенти. И за разлика от стандартните маркетингови послания, тук говорим за неща, които на пръв поглед са дребни,незначителни, дори странни, но хората говорят за тях именно поради тази причина.