Как да привлечете клиенти – от уста на уста

Как да привлечете клиенти – от уста на уста

Да преборим дефицита на внимание без пари за реклама BUZZ перспективи

Рекламата и маркетингът не са това, което бяха преди десетина години. Днес само по-малко от 18% от ТВ кампаните генерират възвръщаемост, като едва 14% от хората наистина вярват на реклами, 69% от зрители превключват канала след започване на рекламния блок.

Показателно е, че за радиото този процент е малко по-малък.

Нека да погледнем реално на нещата – около 10% от клиентите Ви водят останалите 90%, не е ли така?

Как обаче настина да им помогнете да ги доведат…всички знаем (не)порочната практика недоволен клиент разнася мълвата много бързо, доволните клиенти –не говорят. 91% от хората купуват само на база лична препоръка – а това доказва нашите предположения, че няма по-добра форма на реклама от устната препоръка. И по-евтина.

Защо тогава този модел и толкова труден за постигане?

На първо място: смятаме,че маркетингът от уста на уста се постига от само себе си. Достатъчна е да имаме добър продукт или качествени услуги и хоп….всички ще започнат да говорят само за нас и да ни препоръчват. Само че в силно конкурентното общество, в което живеем, качеството не е уникално предимство, не само защото звучи абсолютно изтъркано в рекламните фрази, а защото качеството е характеристика, която трябва да съществува по дефолт. И когато хората приемат, че по подразбиране заслужават качество – те не говорят за него.

Качеството само по себе си не може да предизвика желаната „информационна зараза”, към която се стремим.

Второ: Липсва стратегия по привличане на интереса на конкретната таргет група.

Да, маркетингът от уста на уста изисква изготвянето на стратегия, също както и традиционния тип маркетинг. Само дето тук перспективите са различни – защото в центъра на тази стратегия е онова нещо, което автоматично ще привлече интереса на настоящите ви и бъдещи клиенти. И за разлика от стандартните маркетингови послания, тук говорим за неща, които на пръв поглед са дребни,незначителни, дори странни, но хората говорят за тях именно поради тази причина.

Как да изградим своята стратегия за маркетинг от уста на уста? Следва продължение

Comments

comments

Автор:

Споделете вашето мниение